Genept en gemazeld. - Reisverslag uit Lewis Place, Verenigde Staten van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Genept en gemazeld. - Reisverslag uit Lewis Place, Verenigde Staten van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Genept en gemazeld.

Blijf op de hoogte en volg Jet

18 Juli 2015 | Verenigde Staten, Lewis Place

Na aankomst op Sri Lanka AirPort bleek mijn visum niet goed... Ik zou mijn geboortejaar fout opgegeven hebben. 10 jaar jonger kostte 35 euro, ter plekke te voldoen en natuurlijk geen kassabon... Gelukkig was de bagage wel op de band en een ATM snel gevonden. Zelfs van het hotel wachtte iemand keurig netjes in de lobby.
Na aankomst in het hotel nog een paar uurtjes slaap gepakt. Klamboe en fan werkten samen om mij enige verkoeling te geven. Vandaag Negombo ingetrokken, waar een alleraardigste man mij de fishmarket, fort en canal wel wou laten zien. Natuurlijk werd ik genept met een aankoop op de markt en met de lunch was mijn gerecht het dubbele van de lokale bevolking, maar mijn illusie dat dit de catch was bleek niet waar. Hij vroeg geld om met zijn hele familie op mijn kosten lekker uit eten te gaan... 35 euro. Even ter vergelijk, mijn hotelkamer met ontbijt is 30 euro. Ik heb hem minder dan de helft in rupees gegeven; hij niet blij, ik een kater. No more mrs's Nice Girl! Laat ik het maar leergeld noemen.
Morgen met de bus naar Kandy, en dan laat ik dit christelijke stukje achter mij. Want ja, geloof het of niet, om de 100 meter kom je hier wel een Jezus of Mariabeeld tegen... Zelfs in het hotel!

  • 19 Juli 2015 - 11:25

    Lammy:

    Het zal een reis vol verrassingen en verbazingen worden.

    Take care!

  • 20 Juli 2015 - 10:56

    Jessica:

    Hahaha, je bent door je ontgroening heen! Financiele schade is gelukkig relatief klein.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lewis Place

Jet

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8815

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: