Een gewone dag, hoe bijzonder is dat! - Reisverslag uit Bambalapitiya, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Een gewone dag, hoe bijzonder is dat! - Reisverslag uit Bambalapitiya, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Een gewone dag, hoe bijzonder is dat!

Blijf op de hoogte en volg Jet

07 Augustus 2015 | Sri Lanka, Bambalapitiya

Gewoon opgestaan, net als anders ontbeten met stringhoppers met eggcurry en een plain black tea. Tas gepakt en gewoon op de bus gestapt. Bij de juiste halte overgestapt en uitgestapt op de juiste plek. Lekker als een toerist rondgelopen, leuke voormalige Britse panden bekeken, in een typisch door Engelsen aangelegd stadspark gelopen en het National Museum bezocht. Leuke collectie met ook echt een paar goede historische items, en een VOC-steen met daarop StadsWagt. Blijkbaar hadden we die toen al in Sri Lanka nodig. Om de innerlijke mens te versterken heb ik een goede curry gehad in het cafetaria naast het National Museum en heb daar zowaar een beetje kunnen praten met tafelgenoten.
Vervolgens doorgewandeld naar het National History Museum, waarvan het beste wat ik daarvan kan zeggen is dat de airco op de bovenste verdieping goed werkte. Voor de rest was het meer een galerie van inmiddels een beetje mottig geworden opgezette dieren, maar entree was grats, dus ik mocht niet klagen.
Ik kon zowaar over redelijke trottoirs wandelen, en ben als tegenwicht nog een galerie met moderne kunst ingedoken. Nadat ik geconstateerd had dat de gevraagde prijzen (omgerekend 35 euro voor een poster van 30x40 cm.) behoorlijk westers waren ben ik maar doorgelopen naar de enige department store die ik in Sri Lanka ben tegengekomen, de Odel. Hier nog op mislukte souvenirsjacht geweest, maar dat gaf niet. XL was weer eens niet mijn maat.
Inmiddels was het al einde middag geworden, en wist ik niet hoe ik terug kon komen met de bus bij het hotel zonder eerst een paar kilometer te moeten lopen, dus ik heb een Tuktuk met meter aangehouden. Wat een verademing, gewoon voor een duidelijk tarief op de plaats van bestemming. Zo kan het dus ook!
Vanavond eerst online ingecheckt en mijn boardingpassen al in een plaatselijk copy- annex internet- annex telefoonkaarten- annex telefoonreparatieservice-winkeltje afgedrukt. Kosten 20 rupees. Daarna lekker licht gegeten met samosa's en patara's. Nu geniet ik nog even van mijn laatste lokale Lion Stout, en morgen heb ik voor vertrek nog ruim een halve dag in Colombo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Bambalapitiya

Jet

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 8808

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: