Een andere dag dan gedacht - Reisverslag uit Bambalapitiya, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Een andere dag dan gedacht - Reisverslag uit Bambalapitiya, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Een andere dag dan gedacht

Blijf op de hoogte en volg Jet

05 Augustus 2015 | Sri Lanka, Bambalapitiya

Het liep allemaal wat anders dan gepland...en dat begon al met regen. Nu is het hier officieel regentijd, maar gezien de afstand tot de kust (vanuit het hotel nog geen 100 meter hemelsbreed) hoopte ik dat het hier wel zou overwaaien. Dus niet helemaal.
De reis met de bus verliep ook iets anders; ik had te laat in de gaten dat we al bij het centraal treinstation waren, en ben dus maar meegegaan tot aan het centrale busstation. Eerst een boekhandel ingedoken om toch maar een paraplu te scoren, daarna over een aantal markten in stadsdeel Pettah gelopen.
Grote verschil met andere steden in Sri Lanka is dat ze hier tijdens de markthandel met een soort handwagens goederen vervoeren, en dat gaat dwars door het bus-, Tuktuk- en andere verkeer door. En vooral de mannen willen graag door een westerse deerne op de foto gezet worden, vooral bij de tweede markt. Deze was niet alleen op particulieren, maar eigenlijk hoofdzakelijk op handelaren gericht. Daarna nog over een kleding- en andere handelmarkt gelopen, en toen vond ik het wel even Jetje.
Een heuse oproer gooide roet in de rest van mijn plan. Stadsdeel Fort werd niet veilig bevonden voor mij. De aardige militair die bij een afzetting stond vond het verstandiger dat ik linksaf zou gaan, in plaats van rechtsaf de wijk in. Later op de dag hoorde ik van een man dat vanwege de verkiezingen in augustus er in Fort klop was vanwege de lage lonen.
Linksaf geslagen pakte ik de LP erbij om te kijken wat vanuit die hoek leuk was, en werd ik aangesproken door iemand die geen geld wou, maar ik leek op zijn dochter van 36 en blablablabla hij wist een unieke gebeurtenis op nog geen 10 minuten met de Tuktuk waar ik bij moest zijn. Hij zei dat het een Tuktuk met meter was. Ik heb het erop gegokt met in mijn achterhoofd het idee dat hij een liftje nodig had. Aangekomen bij de locatie bleken beide heren geld te willen hebben... De Tuktukcowboy wou 800 voor het ritje en de tipgever wou tipgeld. Ik heb ze in totaal 200 rupees gegeven om van ze af te zijn.
De unieke gebeurtenis heb ik niet gezien omdat die er eenvoudigweg niet was, wel een hele mooie Boeddhatempel met Olifant, beelden, Bodi tree en museumpje. Daarna lekker langs een meer gewandeld met echte pelikanen en waterfietsen in de vorm van zwanen. Op het meer was met een brug ook nog een Boeddhatempel te bekijken, en bleek entreekaart voor nummer 1 ook geldig voor nummer 2. Daarna relaxt over Slaveneiland gewandeld, langs de kust weer omhoog en de bus terug gepakt richting het hotel.
Oh ja.... Vandaag ook nog 4x een verkeerd telefoonnummer en hotel opgegeven. Geen zin in drankjes drinken op mijn hotelkamer met wildvreemde Srilankezen.
En... Natuurlijk na de aanschaf van de paraplu geen regen meer gezien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Bambalapitiya

Jet

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 8807

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: