Ver-ge-reisd - Reisverslag uit Vannarpannai South East, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Ver-ge-reisd - Reisverslag uit Vannarpannai South East, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Ver-ge-reisd

Blijf op de hoogte en volg Jet

27 Juli 2015 | Sri Lanka, Vannarpannai South East

Het was een lange dag... Vanmorgen ontbijt zelf geregeld, tas ingepakt en ruim op tijd onderweg naar het station. Eigenlijk was ik van plan om voor een paar rupees de bus te pakken, maar de Tuktukjongen was zo lief dat hij mij voor de halve prijs (100 rupees) naar het station wou brengen, en mij dan ook nog wat wou laten zien voordat ik wegging. We zijn dus nog langs een waterreservoir gereden, waar ik nog twee otterachtige beestjes gezien heb (nee, ik herken ratten echt wel) en een aantal mooie watervogels. Vogelaar als ik ben (not) dus niets herkend, maar wel genoten. Natuurlijk wel moeite moeten doen om schattige Tuktukjongen op gepaste afstand te houden. Bij het station aangekomen ontwikkelde de Tuktukjongen zich ook tot sjouwer. Ik moest hem beloven dat ik als ik naar Colombo ging, ik hem moest bellen want dan zou hij mij de stad laten zien. Braaf heb ik zijn nummer genoteerd, minder braaf heb ik hem niet verteld dat ik geen beltegoed heb voor Sri Lanka.
De reis was weer een belevenis op zich; van relatief groen werd de omgeving steeds dorder. Voor Elephant Pass heb ik zelfs zoutpannen gezien, en daarna heel veel Palmyra's, en werd het weer wat groener. Jaffna ligt overduidelijk op een schiereiland, met een bijbehorende continue zeewind. Ondanks de hitte toch automatisch afkoeling door de zeewind. Het hotel waar ik naar toe gewandeld ben, want mijn eerste keuze zat al vol, is absoluut het duurste wat ik gehad heb. Inclusief ontbijt betaal ik hier 4250 rupees voor een kamer. Wel met drie bedden, airco en tv. Geen klamboe, maar er is mij verzekerd dat op het schiereiland geen mosquito's zijn. En anders vertrouw ik wel op de deet en de ventilator.
Het hotel is behalve fors aan de prijs voor de kamers ook fors aan de prijs voor het eten; waar ik moeite mee heb gebeurt precies hier: geen service inbegrepen in de prijs en blijkbaar wordt curry hier zonder rijst gegeten, want dat moest ik er apart bij bestellen. Waar ik gisteren nog 500 afgerond naar boven kwijt was (toptentje volgens de Lonely Planet) kreeg ik vandaag meer dan het dubbele voor mijn kiezen. Ze weten hun prijzen hier wel. Ik geef toe, het is voor Westerse begrippen nog steeds niet duur, maar als je gewoon een biertje in je geairconditionde kamer wil drinken en er moet perse een bonnetje met servicecharge bijkomen... gaat het mij toch echt iets te ver. Dat wordt dus een vernietigende recensie op Tripadvisor. Ben opeens wel benieuwd wat ze mij morgen extra in rekening gaan brengen bij het ontbijt!

  • 27 Juli 2015 - 18:55

    Marike:

    Haha! Je verhalen zijn niet echt wervend voor Sri Lanka... we zijn nog niet om zeg maar :-). Hoop dat je nog veel leuke avonturen beleeft en mooie dingen ziet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Vannarpannai South East

Jet

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8857

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: