Gebust! - Reisverslag uit Kosgaspitiya, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Gebust! - Reisverslag uit Kosgaspitiya, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Gebust!

Blijf op de hoogte en volg Jet

19 Juli 2015 | Sri Lanka, Kosgaspitiya

Na een relatief lange nacht slapen zowaar vanmorgen om 7 uur lokale tijd opgestaan. Na het ontbijt relaxt tas gepakt, rekening betaald en met Tuktuk naar het busstation gegaan. Een halfuursverbinding met Kandy, dus ik kon een plekje bij het raam uitzoeken, uitvinden waar ik mijn rugzak kwijt kon en 25 minuten zien hoe de bus verder vol stroomde. Uiteindelijk zat de bus al bijna vol toen we weggingen, een tocht volgens de LP van 3-4 uur. Eerst vlak en warm, daarna heuvelachtig en steeds groener. Tussendoor nog een slapende dame tegen mij aan gehad, was wel schattig.
Na aankomst een Tuktuk geregeld die mij naar het hotel zou brengen. Hij wist alleen een voordeliger hotel... Inderdaad, prima kamers, net nieuw, dus nog lage prijzen; 2000 per nacht (14 euro!). Enige nadeel is geen klamboe, maar die heb ik zelf wel bij mij.
Daarna late lunch, rondje om het meer gewandeld, mijn ogen uitgekeken in de lokale supermarkt, geschuild voor de regen, kortom het leven van een toerist in Sri Lanka. Mijn programma voor morgen staat ook al... Ik heb mijn schattige Tuktukchauffeur voor een toer door de omgeving geregeld voor weinig. Voor mij dan weinig, voor hem zal het best veel zijn.

• 19 Juli 2015 - 20:35

Anneriet:

Heerlijk je verhalen te lezen. Dus vooral blijven doen. Veel plezier