Smeerlapperij - Reisverslag uit Pettah, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Smeerlapperij - Reisverslag uit Pettah, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Smeerlapperij

Blijf op de hoogte en volg Jet

29 Juli 2015 | Sri Lanka, Pettah

Vandaag weer een hele dag gereisd met de trein. 2e klas is hier best te doen, ook al zijn de zitplaatsen hier duidelijk op kleinere mensen gericht. Al met al zat ik met een bonus van 45 minuten totaal 7 uur in de trein. Gelukkig deelde ik mijn hoekje met prettige mensen, en kwamen we er wel uit met benen schuin langs elkaar steken. Ook met wat Engelse woorden en hand- en voetenwerk was een beetje conversatie wel mogelijk.
Wat mij weer extra opviel is de omgang met afval. Overal waar mensen komen ligt het. Afvalemmers op straat zijn een zeldzaamheid, en ook in de treinen zul je geen uitpuilende afvalemmertjes tegenkomen. Gisteren zag ik 3 koeien gezellig afval eten; leek mij ook erg goed voor het vlees en/of de melk. Gooi het overal maar neer, het is hier overal geaccepteerd.
Gekke is dat dit land zoveel moois te bieden heeft dat ik eigenlijk een andere instelling zou verwachten. Mooie natuur, waar ik vandaag vanuit de trein weer van heb kunnen genieten. Dieren die ik nog nooit eerder, en zeker niet in die grootte, heb gezien. In Anuradhapura heb ik een hagedis van zeker 1 meter lengte gezien, en in Minhitale zat een bruinwitte reuzeneekhoorn even gezellig aan mijn voet te snuffelen. De slang van de slangenbezweerder reken ik niet mee, maar op mijn scorelijstje (en dan ben ik echt niet zo'n natuurfreak) staan 3 soorten apen, twee soorten eekhoorns, nl ook nog een soort chipmunk maar met staart, ottertjes, diverse water- en andere vogels, gecko en natuurlijk olifanten. En dat ook zonder maar 1 stap in een natuurpark gezet te hebben met een minimale kans op luipaarden, krokodillen en olifanten in het wild.
Ook de andere natuur is hier mooi. Vijvers vol met lotussen, mooie groene velden en bergen, de zoutpannen, palmen vol met heerlijk fruit, kortom zelfs in de trein zie je al heel veel mooie dingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Pettah

Jet

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8856

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: