Engelse invloed - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Engelse invloed - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Engelse invloed

Blijf op de hoogte en volg Jet

03 Augustus 2015 | Sri Lanka, Hatton

Vandaag was mijn laatste dagje Hatton en omgeving. Temperatuur is hier, vanwege de hoogte, bijna net zoals in Nederland. Overdag een comfortabele 26 graden, 's avonds daalt hij naar zo'n 18 graden. Airco is hier totaal overbodig. Naar verluid mochten de hier gelegerde Engelsen in deze omgeving vakantie houden om bij te komen van de tropische warmte elders in het land.
Vandaag ben ik wel naar Adam's Peak gegaan. Geweldige hotsieknotsiebustocht door de heuvel/bergachtige omgeving langs Engels klinkende namen als het dorp Norwood en allemaal Engels klinkende theeplantages. Zag zelfs dat er een plaatsje in de regio Hollyrood heette.
Toen ik vanmorgen om 6 uur wakker werd en mijn enkel voelde, besloot ik me nog even om te draaien en door te slapen; ik had dus al besloten om Adam's Peak niet volledig te beklimmen, maar in ieder geval tot aan de tempel op ongeveer 1/3e deel. Toen ik daarna stiekem toch verder ging, begon het opeens fors te regenen; alle reden dus om weer om te draaien en veilig af te dalen. Daarna nog een paar watervallen gezien en weer terug gereden naar Hatton.
Morgen reis ik 3e klas naar Colombo Fort; schijnt toch comfortabeler te zijn dan de bus. Gelukkig eindig ik mijn dag goed morgen in Hotel Sunshine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hatton

Jet

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 8851

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: