Teatime - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu Teatime - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van Jet Spaink - WaarBenJij.nu

Teatime

Blijf op de hoogte en volg Jet

02 Augustus 2015 | Sri Lanka, Hatton

Een rustige mooie dag was het vandaag. Relaxt opgestaan, ontbeten, verhuisd naar een kleinere kamer en info gekregen van de hotelier over wat ik wou gaan zien. Staat overigens niet in de Lonely Planet, maar op een andere gratis app, toepasselijk genoemd "Sri Lanka" van Triposo. Hij leidde mij naar een tweetal watervallen, ongeveer op een afstand van 30 rupees bussen vanaf Hatton. Omdat beide watervallen op theeplantages ontspringen, zijn ze daar ook naar vernoemd. Ik heb vandaag dus de St. Claire's en de Dewon waterval gezien. De bus zette mij af bij de parkeerplaats onder het St. Claire's theehuis op de plantage, met een mooi uitzicht op Dewons waterval. Zoals het een goed toerist in die omgeving betaamt heb ik natuurlijk eerst thee gedronken bij de plantage. De Claire was vanaf de weg nog wat verder wandelen ook goed te zien, maar de Dewon was nog beter te zien via een andere route, ofwel afdalen naar een Hindoetempel.
Bijna bij de tempel aangekomen werd ik gebaard toch vooral op te schieten omdat de beste man (priester of hoe heet dat?) inmiddels even pauze wou gaan houden. Ik heb dus as en een stip vandaag op mijn voorhoofd gekregen. Gelukkig doen Hindoes wat aardser dan Boeddhisten; er mocht gewoon geld geofferd worden in plaats van water in plastic vaasjes of lotusbloemen. Gestipt en wel heb ik ook genoten van de blik op Dewon waterval, hoogte 2871 feet, ofwel 97 meter.
Morgen staat Adam's Peak inmiddels met potlood op de planning. Ik heb gisteren mijn linkerenkel weer eens verzwikt, en als hij morgenochtend niet goed aanvoelt ga ik geen 7 kilometer omhoog klimmen om daarna weer 7 kilometer te moeten dalen. Natuurlijk ga ik de berg dan wel vanuit het dal zien, maar dan is het helaas pindakaas. Er is nog een andere mooie waterval die kant uit te zien, dus dan ga ik dat maar combineren.
Inmiddels ben ik mij ook aan het bekwamen in uitmoorden van kakkerlakken. Ik had gehoopt dat na de kamerwissel ik hiervan af was, maar inmiddels staat de teller op 3. Allen minstens 4 cm lang... Morgen klagen bij de eigenaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hatton

Jet

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 8858

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Sri Lanka

Landen bezocht: